27.01.15

Käsitöö postitus vol. 12 - Kirikindad

Eellugu: Poolteist nädalat tagasi leidsin juhuslikult Internetis Mustjala sokikirja otsides lehekülje, kus oli olemas suisa minu koduküla PAATSA kindakiri. Esimesest sekundist alates teadsin, et need on kindad mille ma pean kindlalt valmis tegema. 
Muster ja ranne: Asusin siis mustrite otsingule. Kõige raskem oli randmega, kuni lõpuks leidsin lehekülje, kus oli välja toodud Mustjala ranne. Ainus probleem siinkohal oli see, et iga Mustjala küla ranne erineb teistest ja nii ma ei saanud kududa täielikult identset rannet, vaid kudusingi Mustjala oma. Samuti ei suutnud ma pildilt eristada, kas randmeosas on pahempidised silmused ülaääres ning kas on kasutatud rohelist. Seetõttu ei ole minu kootud kinda ranne Paatsa küla oma vaid ongi Mustjala khk oma. 
Lõngast: Ühtlasi ei olnud mul kodus õigeid lõngu. Leidsin, et kui sellise projekti ette võtan, siis ikka õigest lambavillast. Lõnga ei pidanud kaugelt otsima. Astusin lihtsalt sisse Aardla lõngapoodi ja ütlesin, mida mul täpselt vaja on. Vedas, kuna neil oli antud lõnga veel viimased jupid. 1 kg lambavilla maksis 30€.
Kinda kudumisest: Kinda labaosad valmisid kolme päevaga. Sõrmedega oli lugu palju keerulisem. Nimelt võttis minu puhul ühe sõrme kudumine aega 1,5-2h. Põhjus peitus selles, et sõrmedele tuli ka muster kududa ja pidev lõngavahetus lihtsalt võtab aega. Oleks ma proff, siis muidugi läheks kiiremine. Lõpuks olin ma neist sõrmedest nii tüdinud, et lihtsalt sundisin end kuduma. Seda suurem oli aga õnnetunne viimast silmust kokku tõmmates. 
Sümboolika: Rist pidi vanarahva tarkuse kohaselt tagama kandjale edu ja õnne ning naistele viljakuse. Samuti pidi see eemale hoidma kurjad jõud. Värvidelgi on oma tähendus. Näiteks must viitab enesekindlusele, samas kui tumesinine tähendab vabadust.

Töö etapiti

Valmis kinnas


3 kommentaari:

Triinu ütles ...

Niiii ilusad!!

Kreete ütles ...

Nii tubli!!!

eelikalyll ütles ...

tglt ka või?!?!? Super!

Beebimüts

  Alusmaterjal: ☝ Heegelnõel nr 3.5 ☝ Valge mohäärlõng ☝   Valge "tavaline" lõng ☝   Õmblus-/Sukanõel Pistete selgitused: ah -...