04.07.20

Tipitelk, mille lõpuks ikkagi jälle juppideks lõikasin


Minu peas oli väga kaua aega idee teha Printsessile tipitelk. Mitte osta, kuna see on ulme, mis lasteasjad uuest peast maksavad. Samuti osad järelturu esemedki on pmst uue väärilise hinnaga. Näiteks Kiiga-Kaaga kiiged, mille ostsin tutikana 79euri eest. Samas oli see hea väljaminek, kuna sellega on Printsessi kiigutatud tuttu, ta saab sellest üle ronida, alt läbi pugeda ja samuti oli see väga heaks takistuseks ukse ees, kui meil polnud turvaväravat jne 

Tipitelgist. Nüüd 8 kuud hiljem vaadates enda tehtud lõiget saan ka aru, mis kõik vussis oli. Jah see oli juba paberipeal vussis. Ehkki ma nii hoolega mõtlesin ja arvutasin. 

Miinused selle konkreetse tipitelgi juures
- liiga kõrge ja kitsas proportsioonidelt
- sissepääsu juures võiksid olla ikkagi ka kangatükid (uksed)
- üleval olev auk on liiga suur
- puutoed on fikseerimata ja vajuvad laiali
- võiks olla ka põrand

Plussid selle konkreetse tipitelgi juures
- ilus ja armas
- puutoed on all nurgas taskute sees (mängides ohutum)
- puutoed on keskelt haakide sees, mitte üleni riide sees (see võimaldab telgi sees asju riputada kui selleks tekib vajadus)
- maksumus 2€ riidele ja 4.40€ X 4 puupulkadele

Esimesel joonisel siis minu "geniaalne" plaan. 

Riie juppideks lõigatud. Selle üle ma olen uhke, et iga millimeeter riidest sai ära kasutatud ja midagi ei läinud prügikasti





Sellel joonisel on näha, et taskute kõrguseks oli 12 cm. See oli perfektne. Aga laius oli minu valitud puupulkade jaoks liialt suur. Mõtlesin, küll, et võib olla laiem, siis saab telgis mängides sinna näiteks "varandust" peita. Tegelikult võiks see siiski olla mega tihedalt ümber puupulga. 


Kuna ma veel ei teadnud oma suurest tulevasest feilimisest, siis õmbelsin ikkagi nii korralikult kui oskan ja suudan. Ehk peitsin kõik õmblused ära. 



Puupulgade ja kanga hoidmiseks oli vahpeal siis sellise haagid (läksid kahekorra). Pikkust oli neil ca 16-17cm ja laiust 6 cm. Laius oli täitsa ok, kuid pikku siil, kuna jällegi oleks võinud hoida tihedasti puupulga ümber. 


Lõpuks jõudsin kõigi detailide kokkuõmblemiseni. Oi kui õnnelik ma olin. NB! Õmmelda ma sain vaid siis, kui Printsess tudus ja ma oma ülikooli asjadega tegeleda ei tahtnud. Seda aega polnud aga palju ja seega see õmbleminegi läks ikka väga pikalt. 




 Esimene õmblus riide paremale poole ja siis keerad ümber, nii, et õmled pahemad pooled kokku. Sakiline serv jääb ilusti peitu. Aitäh Mustjala põhikooli käsitöö tundidele :)




VOALAA valmis saigi. Tokid on üüberpikad ja see on ka miinuseks.
Kui tipitelk valmis sai, siis paar päeva oli ta mul väljas. Seejärel pakkisin kokku ja lõpuks võtsin uuesti kapist välja ja lõikasin tükid teise suurusesse. Nüüd ootan "hetke," et ümbertegemisega edasi minna.

Kommentaare ei ole:

Beebimüts

  Alusmaterjal: ☝ Heegelnõel nr 3.5 ☝ Valge mohäärlõng ☝   Valge "tavaline" lõng ☝   Õmblus-/Sukanõel Pistete selgitused: ah -...