04.08.19

Käsitöö postitus: Keraamilised toidunõud


Mulle väga meeldib, kui kodus on vähe asju ja elamises kasutatakse palju heledaid toone. See tekitab tunde, nagu oleks kodus palju ruumi ja õhku. Tume mööbel (mis meil on) ja palju asju (mis meil samuti on) tekitavad minus rusutud tunde ja kuidagi pärsivad mõttelendu. 
Enne pisipreili sündi otsustasin, et meie elamises võiksid olla ka minu enda tehtud nõud. Neli tassi ja pudrukaussi. Sest, ma kavatsen saada kaks last. Härraga muidugi on veel läbirääkimised selles osas pooleli :) 
Tassid ja kausid sain valmis paar päeva enne pisipreili siia ilma tulekut (sündis aprillli teises pooles). Siis aga läks elu omasoodu lapseseltsis ja asjad jäid pikalt seisma. Osati seetõttu, et mul oli tegemist preiliga ja osati ka seetõttu, et mulle enam ei meeldinud idee, kuidas neid esialgu glasuurida soovisin. 
Juuli keskpaigas andis emps aga teada, et kolib oma keraamikastuudio ära. Seepärast algas mul kibekiire, et saada enda poolikud asjad veel glasuuritud. Mõtlesin ja mõtlesin ning lõpuks tegin välise pinna romantikaga (2-3 kihti) ja seest venusega. Viimast glasuuri ma juurde ei hakanud tegema. Selle tulemusena said kaks väikest kaussi palju glasuuri (on seest heledamad) ja kaks suuremat kaussi vähem glasuuri (seest tumedamad/laigulisemad). 
Ma ei oodanud eriti WOW hetke esemete ahjut välja võtmise ajal. AGA need nõud tulid imelised. Kõik nõud on kasutusel nüüdsest iga päevaselt. Ühtlasi viskasin ära kõik enda tassid, millega mul puudus emotsionaalne side või millel oli väiksemgi kild küljest. Alles jäi seega vaid üks tass, mille Birgit mulle kunagi kinkis. See on hästi ilus käsitsi maalitud tass, mis pisipreilile kindlasti meeldib, kui ta veidi suurem on. Samuti jäi alles meie Kihnu reisilt ostetud Kihnu tass. Empsi ja õe tassid, mis siin elamises veel alles on, asuvad maja peal banaani kastis. 
Härra avaldas vaid soovi suurema tassi ja kausi osas, kuna tema kohvitassiks on mu tehtud tassid veidi väiksed ja peab mitu ringi valamas käima :) Näib, kas suudan end kokku võtta või tuleb tal endal taas näpud saviseks teha.

Veidi nüüd ka üleüldisest töö käigust. 


Kui tasse voolisin, siis tegin ka pildid, et jääks meelde kui suured jupid olid. 

Väikse kausi tegemine. 
Suure kausi tegemine
Glasuurid peal
Ja ongi esemed kõrgkuumusest kätte saadud
Suuruste võrdlus. Iga ese tõmbab ahjus ca 10% kokku. Tass on oma esialgsest kõrgusest kaotanud ca 5-7mm ja laiusest ca 10mm. Suur kauss on oma esialgsest laiusest  kaotanud ca 20mm









Kommentaare ei ole:

Beebimüts

  Alusmaterjal: ☝ Heegelnõel nr 3.5 ☝ Valge mohäärlõng ☝   Valge "tavaline" lõng ☝   Õmblus-/Sukanõel Pistete selgitused: ah -...